რატომ იყიდა ილონ მასკმა სოციალური ქსელი?

რატომ იყიდა ილონ მასკმა სოციალური ქსელი?

გენიალური ილონ მასკი ყიდულობს Twitter-ს 44 მილიარდ დოლარად.

საკუთარი კაპიტალის და ფენომენალური Tesla-ს რესურსთა, ასევე აქციათა დიდი ნაწილითაც კი რისკავს ამ კოლოსალური თანხის შესაგროვებლად. Morgan stanley-ში დებს გარანტიად.

ანუ ყველაფერს სასწორზე დებს ოღონდ კი ეს სოციალური ქსელი შეიძინოს.

თან რაღაც `წილი` კი არა. 100%.

რატომ? დევიდ ფინჩერის შესანიშნავ ფილმში, Social network ერთ-ერთი პერსონაჟი ამბობს: `სამყაროში, სადაც სოციალური კავშირები ყოვლისგანმსაზღვრელია, Facebook - ბირთვული ბომბია`

აი ჩვენ რომ `ურთიერთობას` ვეძახით......`თბილისი იყო ურთიერთობა`.....არა ბატონო, არა. ის სხვა `ურთიერთობა` იყო, რადგან იმ დროს არ ყოფილა Facebook, Zoom, messenger, Whatsapp, Viber - ჩათში ჯგუფური ვიდეოჩართვებით.

კომუნიკაციამ შექმნა ახალი სამყარო ბევრად მეტად, ვიდრე ტელევიზიამ, ან კინომ, ან რადიომ. იმიტომ, რომ არც ერთი ამათგანი `ურთიერთობის სივრცე` არ ყოფილა. ხოლო Facebook და Twitter სწორედაც ურთიერთობის სივრცეა.

ვიზიონერ მასკს ზუსტად ეს სივრცე დასჭირდა, რაც უეჭველად იმას ნიშნავს, რომ ურთიერთობა ხდება თანამედროვე მსოფლიოში უმთავრესი `აღმძრავი` რევოლუციური ცვლილებებისა მათ შორის ინდუსტრიასა და ცხოვრების წესში.

დავაკვირდეთ: არა `საზოგადოებასთან კომუნიკაცია` ანუ PR კლასიკური გაგებით, რადგან ეს რომ სდომოდა, მასკი არა Twitter-ს არამედ CNN, ABC, NBC, CBC იყიდიდა.

1980-იან წლების ამერიკაში (სწორედ ამერიკაა ტელევიზიის, როგორც სოციალური ფენომენის სამშობლო) გამოკითხვა ჩატარდა TV-ს საუკეთესო განსაზღვრებისთვის.

გაიმარჯვა განსაზღვრებამ: `ტელევიზია არის საღეჭი რეზინი თვალებისთვის`.

ბრავო! აბსოლუტურად ზუსტია.

ყველაზე პატარა ტექსტიც კი, რომელიც უნდა წაიკითხო (!) და არა `უყურო` (!) გაქცევს პიროვნებად და გაშორებს ჯოგს.

Social Network ბევრად რთული და დახვეწილი ფენომენია. მას მეტი ინდივიდუალიზაცია და ნაკლები ჯოგურობა ახასიათებს. ტელევიზიისაგან განსხვავებით